Ὅταν ὁμολογεῖ ὁ πάσχων ἄνθρωπος ὅτι
«ἡ δοκιμασία μοῦ γνώρισε τόν ἑαυτό μου καί μοῦ ἀποκάλυψε τό Θεό,
γι’ αὐτό καί εὐχαριστῶ τόν Κύριο γιά τήν εὐλογία, κι ἄς κατέβηκα στόν Ἅδη
μέ τό νά χάσω ταυτόχρονα δυό παιδιά στό ἀεροπορικό δυστύχημα»,
τότε κανείς δέν μπορεῖ νά τό ἀμφισβητήσει,
παρά νά δεῖ τόν πόνο «ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ».
π. Ανδρέα Αγαθοκλέους
Δεν είναι νέο φαινόμενο η ενασχόληση με τη Θρησκεία ως προσπάθεια για ηρεμία και εσωτερική γαλήνη. Ιδιαίτερα ο σύγχρονος άνθρωπος πνίγεται στα διάφορα ουσιαστικά ή επουσιώδη προβλήματά του, αγχώνεται και δεν ησυχάζει. Αναζητά εύκολους τρόπους για να ξεκουραστεί η ψυχή του, να ανασυγκροτηθεί και να προχωρήσει.
Η θρησκεία επαγγέλλεται αυτό που αναζητά ο σύγχρονος άνθρωπος και γι’ αυτό αρκετοί καταφεύγουν σ’ αυτήν, αναμένοντας, με λίγη προσπάθεια, ανατροπή των αρνητικών δεδομένων.
Τα πιο πάνω μπορεί να τα περιμένει κανείς από την όποια θρησκεία, όχι όμως από την Εκκλησία του Χριστού. Γιατί αυτή, ως σώμα του αληθινού Θεού, δεν κοροϊδεύει αλλά προτείνει την αλήθεια που ελευθερώνει και ολοκληρώνει. Το «γνώσεσθαι την Αλήθειαν και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς», που ο Χριστός είπε στη διδασκαλία Του, ανατρέπει την ψευδαίσθηση και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να βγει ο άνθρωπος από το λαϊκισμό, την ψυχολογική προσέγγιση του Θεού, τη μαγεία και το φανατισμό, που παραπέμπουν στην αιρετική, δηλαδή στην αρρωστημένη αντίληψη περί Θεού και ζωής.
Είναι σημαντικό να γνωρίσει ο χριστιανός την αλήθεια για τον εαυτό του, βοηθούμενος, βέβαια, από κάποιον που την βρήκε και τη ζει. Αν και η αποκάλυψη των λανθασμένων αντιλήψεων προκαλεί πόνο, αφού γκρεμίζει ένα εσωτερικό θρησκευτικό κατεστημένο, εν τούτοις γίνεται πηγή ζωής, ελευθερίας, χαράς.
Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε πως:
Κι ακόμα, χρειάζεται να αποδεχτούμε μέσα μας πως