• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Συλλογή Αποφθεγμάτων

«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)


«Ο Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς και γι’ αυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Ούτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γι’ αυτό δεν άφησε το παν σε μας». (Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης)


«Εκείνος που αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες και βρίσκει βοήθεια ανάλογη με τη θλίψη». (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)


«Τα χαρίσματα του Θεού έρχονται αφ εαυτών, ως λέγουσιν οι πατέρες, χωρίς συ να αισθανθείς. Ναι, έρχονται αφ’ εαυτών, αλλ’ εάν ο τόπος είναι καθαρός και όχι ρυπαρός». (Αββά Ισαάκ ο Σύρος)


«Ο Θεός δεν ζητά να του μιλάμε με ωραία λόγια, αλλά με ωραία ψυχή». (Μωυσέως Μοναχού)


«Ο άνθρωπος συμβουλεύει τον πλησίον του, καθώς γνωρίζει. Ο Θεός πάλι ενεργεί σ’ αυτόν που ακούει κατά την πίστη του». ( Αγ. Μάρκος ο Ασκητής)



Εγγραφείτε στο Newslette

Όνομα:
Email:

Τοποθεσία

Τελευταίες αναρτήσεις:

1. ΔΙΑΦΟΡΑ: Η άχραντη σιωπή της θερινής νύχτας

2. ΟΜΙΛΙΑ π. ΑΝΔΡΕΑ: Χρειάζεται καθοδήγηση για τη συμπεριφορά μας; (απάντηση σ' ερώτηση) 5΄

3. ΔΙΑΦΟΡΑ: Το μάθημα της ζωής

4. ΚΕΙΜΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ: Με οδηγό τη σοφία της Ερήμου

5. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ: Στα χέρια του Θεού

6. ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΩΝ: Διάφορα

7. ΚΕΙΜΕΝΑ π. ΑΝΔΡΕΑ: Η αναγκαιότητα των σκανδάλων

8. ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ: Ο Άγιος Συμεών ο διά Χριστόν σαλός

 

Η αναγκαιότητα των σκανδάλων

π. Ανδρέα Αγαθοκλέους

Δεν είναι σπάνιες οι φορές που παρατηρείται ο σκανδαλισμός των ανθρώπων από λειτουργούς της Εκκλησίας, αλλά και από λαϊκούς. Κάποιοι σκανδαλίζονται, κλονίζεται η πίστη τους, χάνουν τη διάθεσή τους για ό,τι πνευματικό, όταν ακούσουν ή δουν κάτι που πράγματι ή κατά την κρίση τους, δεν είναι σύμφωνο με το Ευαγγέλιο.

Ο Χριστός, βέβαια, μίλησε αυστηρά για «όποιο γίνει αφορμή να κλονιστεί ένας απ’ αυτούς τους μικρούς που πιστεύουν σ’ Αυτόν», ώστε να πει ότι «είναι προτιμότερο γι’ αυτόν να κρεμάσει μια μυλόπετρα στο λαιμό του και να καταποντιστεί στη θάλασσα» (Ματθ.18,6). Γιατί, αντιλαμβανόμαστε, πίσω από το σκανδαλισμό βρίσκεται η αδιαφορία για την ψυχή «των μικρών αυτών που πιστεύουν», που, ως μικροί, είναι αδύνατοι και ευάλωτοι. Μια αδιαφορία που αγγίζει τα όρια της πώρωσης της καρδίας, και άρα της αμετανοησίας.

Οι «άνθρωποι της Εκκλησίας», όπως ονομάζονται οι κληρικοί και οι λαϊκοί που σχετίζονται με τα μυστήρια και τη ζωή της, ασφαλώς, δεν είναι αλάθητοι και αναμάρτητοι. Και αυτοί παλεύουν με τον κακό εαυτό τους που κρύβεται μέσα τους, όπως σε όλο τον κόσμο. Αναπόφευκτα σ’ αυτή την πνευματική πάλη θα συμπεριφερθούν κάποτε και λανθασμένα, και ενδεχομένως να σκανδαλίσουν τους αδύνατους στην πίστη. Όμως αυτή η συμπεριφορά δεν είναι αποτέλεσμα αδιαφορίας ή πώρωσης της καρδίας. Γι’ αυτό και πονούν που γίνονται αφορμή να σκανδαλίσουν τα παιδιά του Θεού και αδελφούς τους.

Άλλωστε, ποιος μπορεί να καυχηθεί ότι είναι τέλειος; Και ποιος είπε πως η σωτηρία των γύρω μας εξαρτάται από μας; Το «ανάγκη εστιν ελθείν τα σκάνδαλα», που είπε ο Κύριος, δείχνει πως πίσω από τη δοκιμασία τού σκανδαλισμού κρύβεται η επιθυμία ή όχι ν’ ακολουθήσουμε την οδό Του και να φανερώσουμε, πρώτα στον εαυτό μας, πόσο θέλουμε να συνδεθούμε μαζί Του.

Το σκάνδαλο, αν και βαραίνει αυτόν που το προκαλεί επιπόλαια και ανεύθυνα, συγχρόνως όμως αποκαλύπτει τις πραγματικές μας προθέσεις, το βαθύτερο της καρδιάς μας. Γιατί, αλήθεια, δεν είναι τα εξωτερικά γεγονότα που καθορίζουν την επιθυμία να ζήσουμε ή όχι το Θεό στη ζωή μας. Αυτά μας βοηθούν ν’ ανακαλύψουμε «τα κρύφια της καρδιάς μας».

Ο Θεός, ως αγάπη, θέλοντας να μας προσφέρει κάποια δικαιολογία, για να μην καταδικαστούμε ως αδιάφοροι ή σκληροί μπροστά στην πρόσκλησή Του για όντως Ζωή, τη ζωή Του, αφήνει να βρεθούμε σε κάποιο σκάνδαλο. Αλλά ο πραγματικός λόγος της απομάκρυνσής μας δεν είναι ο άλλος, όποιος και να είναι, ό,τι και να κάνει, αλλά ο εαυτός μας. Γιατί, πώς είναι δυνατό να καθορίσει τη σχέση μας με τον «Κύριο και Θεό» μας ο οποιοσδήποτε άνθρωπος, όταν εμείς πράγματι θέλουμε μια τέτοια σχέση;

Στον κόσμο τούτο, τον αμαρτωλό και πονηρό, τα όποια σκάνδαλα, απ’ όπου και αν προέρχονται, γίνονται μέσα που είτε οδηγούν μακρυά από το Θεό είτε οδηγούν στην εδραίωση της πίστης. Αυτό, δηλαδή, που ο βαθύτερος εαυτός μας θέλει.