• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Συλλογή Αποφθεγμάτων

•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)


•Θα ’ρθει εποχή, πού οι άνθρωποι θα φέρονται όπως οι παράφρονες. Και όταν θα βλέπουν κάποιον πού δεν θα συμπεριφέρεται ως παράφρων, θα τα βάζουν μαζί του και θα του λένε: "Εσύ είσαι τρελός", επειδή δεν είναι όμοιος μ’αυτούς. (Μέγας Αντώνιος)


•Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε «οριακές καταστάσεις», στις «άκρες της ζωής», τότε εκδηλώνεται η εσωτερική του κατάσταση, θετική ή αρνητική. (Ναυπάκτου Ιερόθεος)


•Τα πάντα εξαρτώνται από την καρδιά, γιατί εκεί θα κατοικήσει ο Χριστός, αν Του ανοίξουμε τη θύρα και στο κατοικητήριον αυτό δεν χωρούν ψεύδη και επικρίσεις. (Κλάους Κένεθ).


•Σήμερον εμού και αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός. (Ο Σεραφείμ Ρίζου 1848. μ . Ιανουαρίου).


•Η δυνατότητα μιας καλύτερης γνώσεως του εαυτού μας αποκτάται στην συνάντηση με άλλο ή άλλα πρόσωπα. (Αρχιμ. Σωφρόνιος)



Εγγραφείτε στο Newslette

Όνομα:
Email:

Τοποθεσία

Τελευταίες αναρτήσεις:

1. ΔΙΑΦΟΡΑ: "Το υπουργείο της μοναξιάς"

2. ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ: Κυριακή των Μυροφόρων

3.  ΚΕΙΜΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ: Η αθέατη της ιερωσύνης όψη

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ: Από μικρό η ... αλήθεια

5. ΚΕΙΜΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ: "Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ..."

6. ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ: "Πάτερ ημών"!

7. ΚΕΙΜΕΝΑ π. ΑΝΔΡΕΑ: Πέρασε το Πάσχα;

8. ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΩΝ: Διάφορα

9. ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: Ω Πάσχα!

 

Η αγιασμένη επανάσταση

 

Φώτη Κόντογλου

Η σκλαβιά που έσπρωξε τους Έλληνες να ξεσηκωθούνε καταπάνω στον Τούρκο δεν ήτανε μονάχα η στέρηση κι η κακοπάθηση του κορμιού, αλλά, απάνω απ’ όλα, το ότι ο τύραννος ήθελε να χαλάσει την πίστη τους, μποδίζοντάς τους από τα θρησκευτικά χρέη τους, αλλαξοπιστίζοντάς τους και σφάζοντας ή κρεμάζοντάς τους, επειδή δεν αρνιότανε την πίστη τους για να γίνουνε μωχαμετάνοι. Για τούτο πίστη και πατρίδα είχανε γίνει ένα και το ίδιο πράγμα, κ’ η λευτεριά που ποθούσανε δεν ήτανε μοναχά η λευτεριά που ποθούνε όλοι οι επαναστάτες, αλλά η λευτεριά να φυλάξουνε την αγιασμένη πίστη τους, που μ’ αυτήν ελπίζανε να σώσουνε την ψυχή τους. Γιατί, γι’ αυτούς, κοντά στο κορμί, που έχει τόσες ανάγκες και που με τόσα βάσανα γίνεται η συντήρησή του, υπήρχε κ’ η ψυχή, που είπε ο Χριστός πως αξίζει περισσότερο από το σώμα, όσο περισσότερο αξίζει το ρούχο απ’ αυτό.

Εκείνες οι απλές ψυχές, που ζούσανε στα βουνά και στα ρημοτόπια, ήτανε διδαγμένες από τους πατεράδες τους στην πίστη του Χριστού, και γνωρίζανε, μ’ όλο που ήτανε αγράμματες, κάποια από τα λόγια του, όπως είναι τούτα: «Τι θα ωφελήσει άραγε τον άνθρωπο, αν κερδίσει τον κόσμο όλο, και ζημιωθεί την ψυχή του;» «Η ψυχή είναι πιο πολύτιμη από τη θροφή, όπως το κορμί από το φόρεμα!» -κ.ά.

Για τούτο, κατά τα χρόνια της σκλαβιάς, χιλιάδες παλληκάρια σφαχτήκανε και κρεμαστήκανε και παλουκωθήκανε για τη πίστη τους, αψηφώντας τη νεότητά τους, και μη δίνοντας σημασία στο κορμί τους και σε τούτη την πρόσκαιρη ζωή. Στράτευμα ολάκερο είναι οι άγιοι νεομάρτυρες, που δε θανατωθήκανε για τα υλικά αγαθά τούτης της ζωής, αλλά για την πολύτιμη ψυχή τους, που γνωρίζανε πως δε θα πεθάνει μαζί με το κορμί, αλλά θα ζήσει αιώνια. Ακούγανε και πιστεύανε ατράνταχτα τα λόγια του Χριστού, που είπε: «Μη φοβηθήτε εκείνον που σκοτώνει το σώμα, και που δεν μπορεί να κάνει τίποτα παραπάνω. Αλλά να φοβηθείτε εκείνον που μπορεί να θανατώσει και το σώμα και την ψυχή.»

Η ελευθερία, που γι’ αυτή θυσιαζόντανε, δεν ήτανε κάποια ακαθόριστη θεότητα, αλλά ήτανε ο ίδιος ο Χριστός, που γι’ αυτόν είπε ο απόστολος Παύλος: «Όπου το Πνεύμα του Κυρίου, εκεί είναι κ’ η ελευθερία.». Κι αλλού λέγει: «Σταθείτε στερεά στην ελευθερία που σας χάρισε ο Χριστός, σταθείτε και μην πέσετε πάλι στο ζυγό της δουλείας. Γιατί για την ελευθερία σάς κάλεσε. Αλλά την ελευθερία μην την παίρνετε μονάχα σαν αφορμή για τη σάρκα σας.»