• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Συλλογή Αποφθεγμάτων

Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.


Από το Ημερολόγιο του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

•Έχω τέτοια χαρά όταν βρίσκομαι με φίλους, με τους οποίους μπορώ να είμαι ο εαυτός μου.


•Είναι εκπληκτικό το πως οι πιο μοιραίες, οι πιο σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται όχι με το μυαλό. Όχι με τη χρήση πειστικών επιχειρημάτων, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο.


•Νικητής είναι αυτός που βλέπει μπροστά, που δεν επιτρέπει στον εαυτό του να διαλυθεί στο παρόν.


•Δεν υπήρξε μεγαλύτερη νίκη του διαβόλου πάνω στον κόσμο άλλη απ’ αυτή την ‘ψυχολογοποιημένη’ θρησκεία. Υπάρχουν τα πάντα στην ψυχολογία. Ένα είναι σ’ αυτήν αδιανόητο, αδύνατο – η χαρά!


•Το ευαγγέλιο είναι αρκετά σαφές – αυτοί που αγαπούν τον Θεό είναι οι άγιοι και οι αμαρτωλοί. Οι ‘θρησκευόμενοι’ άνθρωποι δεν τον αγαπούν και όποτε μπορούν, τον σταυρώνουν.



Εγγραφείτε στο Newslette

Όνομα:
Email:

Τοποθεσία

Τελευταίες αναρτήσεις:

1. ΠΑΤΕΡΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ: Η αγάπη είναι το δείπνο της Βασιλείας του Θεού

2. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: Εσπερινή Θεία Λειτουργία

3. ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΩΝ: Από το Ημερολόγιο του π. Αλέξανδρου Σμέμαν

4. ΚΕΙΜΕΝΑ π. ΑΝΔΡΕΑ: "Φεύγε από τους ανθρώπους"

5. ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ: Κυριακή 22 Ὀκτωβρίου 2017 - ΣΤ΄ Λουκά

6. ΚΕΙΜΕΝΑ  ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ: Ο ανατροπέας της οικουμένης

7. ΔΙΑΦΟΡΑ: Ρωμαίικο ήθος

8. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ: Πώς βλέπουμε του άλλους

9. ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ: Προσευχὴ στή δύση τοῦ ἥλιου

 

 

Η αγιότητα σήμερα

 

«Άγιοι είναι όλοι όσοι έχουν ορθή πίστη και ζωή. Κι αν ακόμα δεν κάνουν θαύματα, κι αν ακόμα δε διώχνουν δαιμόνια, είναι άγιοι.» (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)

 

Δεν είναι η εποχή μας μόνο του internet, είναι και η εποχή της αναζήτησης...αγίων! Όχι βέβαια ως τρόπου ζωής που μας δείχνει τη ζωή του Χριστού, αλλά ως χαρισματούχων ανθρώπων που προβλέπουν το μέλλον, που θεραπεύουν ασθένειες, που διαλύουν τα προβλήματα. Για να ευκολυνθεί η ζωή μας ...

 

Ασφαλώς ο άνθρωπος περνά πόνο. Θέλει κάπου να πιαστεί. Κι ασφαλώς γίνονται θεραπείες, αντιμετωπίζονται προβλήματα, μπορεί να κοιτακτεί το μέλλον ως παρόν. Και τούτα μέσω ανθρώπων που έγιναν δοχεία της χάριτος και δεκτικοί πνεύματος. Όπως κάθε εποχή έτσι και σήμερα και μέχρι συντέλειας του αιώνος, η εκκλησία έχει τους αγίους της που ζουν το Ευαγγέλιο και αποδεικνύουν το εφικτό της βίωσής του.

 

Όμως ο άγιος δεν είναι μόνο ο χαρισματούχος. Είναι και ο κάθε χριστιανός που πιστεύει την πίστη της εκκλησίας και αγωνίζεται να τη ζήσει στην καθημερινότητα, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει. Είναι δηλαδή ο άνθρωπος που ξέκοψε από το αμαρτωλό πνεύμα και ζει το Πνεύμα του Θεού. Αφιερώθηκε στο Θεό! Αυτό έγινε με το Βάπτισμα και συνεχίζεται με τη Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και τον προσωπικό του αγώνα.

 

Γι’ αυτό στην Καινή Διαθήκη οι χριστιανοί ονομάζονται άγιοι και γι’ αυτό λέμε για τους Αρχιερείς και όχι μόνο, «ο άγιος...». Όχι ως κατάσταση τόσο, όσο ως πορεία για να βιωθεί.

 

Η ορθή πίστη μάς δίνει την προϋπόθεση της ορθής ένωσης με το Θεό, κι όχι κατά φαντασία, όπως συμβαίνει στην αίρεση που είναι η λανθασμένη -αποσπασματική γνώση της ζωής του Θεού. Γιατί, αν γνωρίζουμε λανθασμένα το Θεό, πώς θα μπορέσουμε να κάνουμε τη ζωή Του ζωή μας και να ενωθούμε μαζί με τον αληθινό Θεό;

 

Όταν ο Θεός μας καλεί λέγοντάς μας: «άγιοι γίνεσθε ότι εγώ άγιος ειμί», μας προσκαλεί να ενωθούμε μαζί Του, μέσα από την ορθή γνώση γι’ Αυτόν (ορθοδοξία) που εκφράζεται με ορθό βίωμα (ορθοπραξία).

 

Δεν είναι οι αμαρτίες που καθορίζουν την πορεία μας. Ούτε οι αδυναμίες μας μπορούν να καλύψουν το στόχο της ύπαρξής μας. Γιατί έχουμε ένα Θεό που θέλει να γίνουμε όπως Εκείνος – άγιοι και τέλειοι! Κι η θέλησή Του, ως έκφραση της αγάπης Του, μεταποιείται σε δύναμη που διαλύει τις δαιμονικές πλεκτάνες.

 

Μέσα από τις όποιες δοκιμασίες που επιτρέπει να συμβούν στον καθένα μας, ανάλογα με τη δύναμή του, κρύβεται η ετοιμαζόμενη «εύκολη πορεία» που μας οδηγεί στη ζωή Του. Η χάρις Του γεμίζει την ύπαρξή μας, ώστε να γινόμαστε σημεία που δείχνουν την παρουσία Του στον κόσμο μας. Γινόμαστε αυτό που θέλουμε στο βάθος της καρδιάς μας!

 

Τότε καταλαβαίνουμε ότι ο Θεός είναι πολύ κοντά μας, μέσα μας. Κι ότι η αγιότητα είναι απλή και ωραία, γιατί είναι ιδιότητα μόνο του αληθινού Θεού, του Θεού των Πατέρων ημών, δια των ευχών των οποίων μας ελεεί, μας σώζει, μας αγιάζει.

 

 

π. Ανδρέας Αγαθοκλέους